vrijdag 26 maart 2010

Taalente en het nieuwe werken

Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en ik prijs me gelukkig. Gelukkig dat ik eindelijk mijn ‘ding’ kan doen, mijn ideeën kan ontplooien en direct kan verwezenlijken. Zonder rekening te moeten houden met bedrijfspolitiek, ingewikkelde bedrijfsstructuren die energie vreten en enorm veel inefficiëntie in de hand werken. Ik hoef geen bazen te behagen en kan werken aan de verwezenlijking van mijn eigen droom: een goed en gezond bedrijf met keigoede producten en steengoede collega’s die elke keer weer met plezier naar hun werk gaan. Die worden gestimuleerd om het beste uit zichzelf naar boven te halen, die hun talenten aanwenden om alles nog kleuriger te maken en die mij op hun beurt scherp houden en mij helpen mezelf te ontwikkelen. Ik stel hoge eisen aan mezelf en ga voor het maximale. “Als je iets doet, doe het dan goed, of anders niet”, is mijn credo. Dat geldt voor alles. Of het nu een etentje betreft of het ontwerpen van een brochure. Het geeft me vrijheid. Dingen die waar ik niet achter sta, kan ik ook gemakkelijk loslaten. Ze hinderen me niet.

Ik houd van veranderingen, snel schakelen en krijg energie als ik mijn vaardigheden kan inzetten om iemand anders vooruit te helpen. Ik ben ook creatief en veelzijdig en het geeft me kracht als ik die bron die zoveel jaren is afgedekt vrij kan laten stromen. Ik omring me met mensen die dit aanspreekt en zo voed je elkaar.
Dus zit ik nu achter mijn groot bureau, waar veel op kan, achter een fleurige bos tulpen (Lente!!) in de kleuren wit, paars en violet en links van mij drie kristallen: rozenkwarts, amethyst en bergkristal die ik af en toe gewoon eens vastpak. Regelmatig steek ik een geurige kaars aan en er is niemand die me zegt dat dat niet past in een professionele omgeving. Ik bezoek sites die me een goed gevoel geven. Ik plaats elke dag een inspirerende gedachte op het intranet van taalente en een mooie foto. Om mij en mijn collega’s eraan te herinneren dat elke dag een andere is. Dat elke dag een nieuw begin inhoudt, dat werk meer is dan 8 uur tobben, dat de natuur heelt en inspireert.

Mijn systemen zijn eenvoudig ingericht. Google Apps biedt enorm veel mogelijkheden, zorgt er via mijn Iphone voor dat ik altijd goed ben geïnformeerd, houdt de investeringen laag, zodat ik weer andere dingen kan doen met mijn geld. Hans, In2share, hartelijk dank daarvoor!
Het enige probleem is tijd. Het gevoel dat een dag voorbijvliegt. Er is nog zoveel te doen, te beleven, te voelen, te proeven, te ontwikkelen..

Daarom ga ik nu lekker naar de bossen. Met Saartje onze Beagle. Die thuis wacht en ook toe is aan frisse lucht. Wier enthousiasme me elke keer weer opvrolijkt!
Saartje
Vanavond naar mijn paard Kyra en dan familieavond.
Kyra

Geniet!

Ik wens je een fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten